top of page

Partner Harlingen blogt over onder andere Takemebag als afscheid van 2014 en groet aan 2015

In Harlingen is al enige jaren een kerngroep actief om weeskinderen in Oeganda te steunen, onder anderen door verkoop kinderkleding en speelgoed. Vanuit een ontmoeting is toen een samenwerkingsidee ontstaan met mijn vrouw, die voor haar knutselideeën op zoek was naar een nieuwe dimensie.

Tijdens beurzen en braderieën werd er nogal eens gezocht naar tasjes. Dit zet wel weer tot nadenken. Want wat maken we met zijn allen snel gebruik van plastic tasjes die al snel weer gewoon in de kast, prullenbak of zelfs buitenlucht verdwijnen... Zodoende ben ik wat gaan zoeken naar mogelijkheden om iets te doen met de combinatie van aanpak plastic en kunst/creativiteit. Zo ben ik terechtgekomen bij TakeMeBag, de organisatie die plastic tasjes ombouwt naar prachtige schoudertassen.

Mondjesmaat zijn de plastic tasjes binnengebracht. Maar het gaat wat ons betreft ook niet direct om de grote getallen. Ergens beginnen, daar gaat het om!

Zo gaan mijn vrouw en ik ook 2015 in. Wel met een ander doel, want we zien zoveel kinderen die hulp kunnen gebruiken, ook dichterbij huis. Voor 2015 kiezen we voor het steunen van Villa Joep, die kinderen met neuroblastoomkanker willen helpen.

Mijn vrouw knutselt gewoon verder en we blijven tasjes inzamelen, want ons motto blijft:

Help kinderen aan een toekomst...

...door het kopen van zelfgemaakte spullen voor Villa Joep,

...door het inleveren van plastic tassen voor TakeMeBag,

...bij Villa Robbedoessie,

bereikbaar via FB-groep Villa Robbedoessie (https://www.facebook.com/groups/1505144249764680/)

of mail robbedoessie@telfort.nl


Recent Posts
Archive
Search By Tags
bottom of page